Ni frågade ju aldrig

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt "Ursäkta, har du en krona över?" idag. JAg och Obb gick mer än två mil för att skrapa ihop några slantar åt de stackars krigsdrabbade ungdomarna i Afghanistan. Det var ganska roligt, förutom att vi fick ihop pinsamt lite pengar. Vi fick pengar av Mira från Vintergatan! Min barndomsidol! Och hon skämtade med oss! Hur glad blev inte jag? Ojojoj.

Sara frågade förut varför jag har så skumma headlines så jag tänkte förklara några av dem. Det är ju lite tråkigt med en vanlig headline (t.ex. om jag skulle döpa det här inlägget till Operation Dagsverke) så jag brukar försöka hitta på något mer långsökt så det blir lite kul.
   Jag börjar med Arga Pingvinen, eftersom det är det sista inlägget som får plats samtidigt som det här. Jag skrev om att jag hade sett på Sweeney Todd, och Emilia gillar också Sweeney Todd, och Sweeney Todd är arg och ledsen, och när Emilia är arg och ledsen gör hon minen som vi kallar Arga Pingvinen.
   När jag skrev Studsig var jag glad för att det var vår och när Humla blir glad för att det är vår studsar hon mycket. Det gör i och för sig jag också.
   Peas and Carrots skrev jag efter tiomila, som är en major orienteringstävling då det gäller att kuta av bara fan. I filmen Forrest Gump måste han också kuta av bara fan, och då skriker hans bästa kompis Jenny "Run Forrest, run!". En annan gullig replik från den filmen är "Me and Jenny were like peas and carrots again," vilket i princip innebär att de var bästisar igen. Det var alltså lite lek mellan replikerna.
   I Faaaaaantomen skrev jag om att jag såg på Scrubs och i Scrubs sjunger de "I'm no superman," men det är Fantomen.
   Efter Läroverksfejdens estetiska del skrev jag Universum och i Södras dansdel hade de med låten En evighet, av Carola. Rymden och universum fortsätter i all oändlighet, alltså evigheten.
   Jag tror att det är tillräckligt för jag orkar inte förklara fler och ni orkar nog inte läsa allting då heller.


XXX

Kommentarer
Postat av: Obb

Jag somnade på soffan när jag kom hem, så trött var jag...

2009-05-06 @ 22:57:54
URL: http://obbie.blogg.se/
Postat av: FRIDA

Jag med - efter att ha tittat på tre avsnitt av Scrubs

2009-05-07 @ 16:04:02
URL: http://allido.blogg.se/
Postat av: PeeWee

Som Ingemar Stenmark sa när han blev intervjuad i TV av Sven Plex Pettersson. "He e ingen ide å förklar för en som int begrip"

2009-05-07 @ 19:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0