Siamo Svedesi

Hallå det var Tinkel här! Den senaste veckan har varit äckligt finfin kan man säga. Det hela började i lördags, när vi tog flyget från Arlanda till Geneve. När vi kom fram skulle vi åka minibuss vidare till Champoluc.

-Hello.
-'Ello. Ciao
-Are you taking us to Champoluc?
-Non inglese.

Chauffören pratade alltså inte engelska vilket var lite smått problematiskt. Därför var det en himla tur att en viss far kunde briljera lite med sina språkkunskaper.


Den lilla byn Champoluc


Resten av veckan åkte vi skidor varje dag i den stekande solen. Jag lyckades tyvärr inte får någon imponerande google-bränna, men jag ska inte klaga. Det är inte så att det är löjligt kul att åka skidor eller så, men man bangar inte gärna på ett sportlov i de italienska alperna.
  Italienarna var jätte chilliga, till skillnad från alla tyskar och österrikare som ska tränga sig i liftköerna. Eftersom det inte fanns några tyskar och österrikare där tog vi över deras roll hehehehe. Nästa gång jag åker skidor är jag i Idaho. Hummmm.
  Det var helt sjukt fint där borta, och veckan gick för fort! Hotellet vi bodde på var knasigt gulligt och litet och vi fick tokigt god frukost. Nu har man vant sig vid sånadära croissanter också... Lite skillnad från fullkornsbröd och müsli. Tjockade mig massor på maten där nere. Kände mig lite fet när alla (inklusive de stora männen) åt en pizza var och jag åt två. Själv. Monster-Frida.
  Den här veckan ska jag vara en hälso-människa och bara äta nyttiga grejer såsom bananer, cashews och mörk choklad.

xxx

Finaste bilden från hela resan


Kommentarer
Postat av: Matilda

croissanter är farliga asså...

2009-03-01 @ 22:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0